print
Rezultatele campaniei „Masa Bucuriei” 2018: au fost colectate 41 de tone de produse alimentare pentru oamenii nevoiaşi
03.04.2018
2661 Accesări

 

Mii de oameni au răspuns îndemnului Misiunii Sociale „Diaconia”, donând sâmbătă, 31 martie, produse alimentare destinate persoanelor nevoiașe, în cadrul campaniei de Paști „Masa Bucuriei”. Astfel, grație implicării și solidarizării comune,  s-au adunat 41de tone de produse alimentare din care se vor pregăti pachete alimentare ce vor fi distribuite în ajunul Sărbătorilor de Paști, dar și sub formă de prânzuri calde la cinci cantine sociale ale Diaconiei și partenerilor sociali ai campaniei.

Campania s-a desfăşurat în peste 100 de magazine din 22 de localități din ţară, unde cei peste 1000 de voluntari au întâmpinat cumpărătorii cu îndemnul de a dona produse neperisabile pentru sprijinirea cantinelor sociale - serviciu unde zilnic vin după un prânz cald gratuit persoane vârstnice și persoane din familii sociale vulnerabile.

Voluntară, Veronica Țurcanu : „Am acceptat din prima să fiu voluntar în această campanie, fiindcă mi se pare un lucru absolut normal să te gândești nu numai la tine, dar și la sufletul și dispoziția celor mai triști decât noi. Am avut o experiență unică și mă bucur că am întâlnit foarte mulți oameni care deja cunosc această campanie și de fiecare dată sunt receptivi. ”

Directorul Misiunii Sociale „Diaconia”, Igor Belei: ”În această sâmbătă, am văzut mai mulţi oameni cunoscuţi sau mai puţin cunoscuţi care au venit împreună la acest demers de solidaritate și care au trăit bucuria dăruirii. Faptul că am fost mulţi a schimbat atitudini şi în cele din urmă a mişcat şi cele mai reci inimi. După o zi lungă, roadele bunătăţii sunt suficient de multe ca să putem hrăni bătrânii, familii și oameni în deznădejde. Credem cu tărie că aceste gesturi vor deveni parte a comportamentului zilnic, iar speranţa pe care nouă ne-a oferito Hristos prin Învierea Sa, reușim să o transmitem din familiile noastre spre cei ce au nevoie de ea.”

În campanie au fost implicate, în calitate de voluntari, mai multe persoane publice:  Vlad Țurcanu şi familia, Cătălin Josan, Igor Cuciuc, Ruxana, Vlad Marcoci şi familia, Ilona Spataru, Andrei Porubin, Patric Hanganu, Serj Kuzenkoff, Stela Botan. Ei au acceptat să îmbrace vesta galbenă pe care scrie „voluntar” și să poarte mesajul campaniei în fața fiecărui cumpărător .

Misiunea Socială Diaconia aduce mulţumiri speciale voluntarilor, donatorilor şi tuturor celor care au contribuit la organizarea şi desfăşurarea campaniei.

În 2017, prin mobilizarea voluntarilor şi donatorilor au fost adunate 37 de tone de produse alimentare şi 120.000 de lei. Graţie acestor resurse au fost distribuite 3000 de pachete cu produse alimentare, iar zilnic, 300 de bătrâni au primit un prânz gratuit asigurat în cadrul celor 5 cantine ale organizațiilor implicate în campanie.  Zilnic, doar la cantina mobilă „Aproape de Aproapele” din Chișinău vin după un prânz  cald peste 180 de persoane.

Campania de Paşti a fost organizată cu binecuvântarea ÎPS Petru, Arhiepiscop al Chişinăului, Mitropolit al Basarabiei şi Exarh al Plaiurilor. 

Magazine implicate în campanie: Green Hills, Velmart, Linella, UniMarket, IMC Market, Metro, Family Market, Nr1 Market.

Parteneri logistici:  Cangurul.md, Nanu Market, Petrom Moldova.

Parteneri media: Agora, Ea.md, Unimedia, Timpul, Ziarul de Gardă, Civic Fest, Diez.md, Zugo.md, Radio Chișinău, Radio Studentus, Ştiri Pozitive, Radio Noroc, 10 Tv, Radio Noroc.

Parteneri locali: Help Age, NeoUmanist, Regina Pacis şi parohiile ortodoxe ale Mitropoliei Basarabiei din localităţile implicate în campanie.

 

 

 

Copyright © 2018 Misiunea Socială "DIACONIA". Toate Drepturile Rezervate.